Google samo określa się, jako partnera technologicznego dla wydawców gier live-service. Firma oferuje między innymi technologię rozgrywki w chmurze, wsparcie sprzętowe lub software’owe. Według serwisu Axios Google podaje cloud gaming tylko jako dowód, że firma inwestuje w gry. Usługa Stadia została zamknięta w styczniu. Google nie jest więc obecnie zaangażowania w dostarczanie oferty dla graczy, jednak wypowiedział się na ten temat jeden z pracowników firmy.
To było w tym momencie, kiedy w zasadzie musieliśmy podjąć decyzje o Stadia. Zdaliśmy sobie sprawę, że Google Cloud, jest w najlepszej formie, gdy pomaga innym ludziom budować rzeczy, niekoniecznie, kiedy my je tworzymy.
Jack Buser, dyrektor Google Cloud dla przemysłu gier
Stadia została zamknięta i Google zamierza teraz wspierać innych twórców gier. Firma nie chce samodzielnie proponować nowej oferty, która musiałaby zyskać „siłę przebicia”, by w ogóle została zauważona przez graczy.
Jak Google teraz angażuje się w branżę gier wideo?
Google obecnie oferuje coś, co serwis Axios określa jako „trzyczęściowy pakiet chmury”. Zawierają się w nim serwery, zarządzanie danymi oraz analityka graczy z możliwością wyszukiwania. Do obecnych klientów Google należą między innymi Ubisoft, Unity oraz Niantic.
Firma jest zaangażowana w branżę gier i stworzenie Stadii było swego rodzaju poinformowaniem o swojej obecności. Google nie obejmuje wyłącznie cloud gamingu, ponieważ inne studia tworzące różne produkcje są wspierane także pod innymi względami.