Premiera gry Final Fantasy 16 była jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w świecie gier wideo. Po obiecującym starcie, sprzedając ponad 3 miliony egzemplarzy na całym świecie w pierwszym tygodniu, wydawca Square Enix był zadowolony z wyników. Niestety, od tego momentu sprzedaż gwałtownie spadła, nie spełniając oczekiwań.
Ekskluzywność nie wpłynęła dobrze na sprzedaż Final Fantasy 16
Jak podaje strona Bloomberg, w raporcie finansowym za pierwszy kwartał fiskalny 2023/2024, prezes Square Enix, Takashi Kiryu, ujawnił, że Final Fantasy 16 nie osiągnęło zakładanych wyników sprzedażowych. Głównym powodem tego niepowodzenia była niska popularność konsoli PlayStation 5, która jest jedyną platformą, na której została wydana gra.
Na początku premiery dostępność konsoli PS5 była ograniczona, co negatywnie wpłynęło na sprzedaż gry. Kiryu jednak wyraził nadzieję, że w miarę wzrostu dostępności konsol, wyniki sprzedażowe również się poprawią.
Mimo początkowych sukcesów Final Fantasy 16 nie zdołało zrekompensować spadku zysków firmy Square Enix, które zmniejszyły się o 79%. Wyższe koszty produkcji gier typu AAA, zwłaszcza związane ze wspomnianym tytułem, wpłynęły na ten spadek. Planowane jest wydanie wersji na PC, firma rozważa też wypuszczenie DLC, aby zachęcić do zakupu i odwrócić ten trend spadkowy.