Niecałe dwa tygodnie po debiucie Enshrouded w early accessie twórcy gry udostępnili pierwszy patch w odpowiedzi na pojawiające się problemy i uwagi graczy. Poprawia on liczne błędy, m.in. związane z crashowaniem się tytułu, a także wprowadza różne usprawnienia. Zmiany dotknęły zarówno gameplayu, jak i zadań czy interfejsu.
Patch #1 trafił już do Enshrouded
Jeden z wymienionych na liście problemów dotyczył wyświetlania się wiadomości o zbyt małej ilości pamięci po włączeniu Enshrouded w przypadku komputerów posiadających mniej niż 16 GB RAM-u. Twórcy oczywiście ostrzegają, że granie na sprzęcie, który nie spełnia minimalnych wymagań gry może stać się niemożliwe na dłuższą metę, ale informują też, jak pozbyć niechcianego komunikatu. Wymaga to wpisania „–disable-ram-check” w opcjach uruchamiania Enshrouded na Steamie.
Z ciekawszych rzeczy, które poprawia patch, można wymienić błąd pojawiający się w interakcji z łóżkiem. Mógł on spowodować ciągłe unoszenie się naszej postaci. Jak komentują twórcy, „sny nie powinny być tak potężne”. Zmieniono również czas resetu questów w grze. Teraz nastąpi on po 30 minutach.
Patch nie wprowadza jednak zmiany, o którą upomina się wielu graczy. Chodzi o postępy w zadaniach. Przykładowo, jeśli jeden gracz na serwerze ukończy questa, zostaje on zaliczony także pozostałym osobom. Dla wielu jest to psucie immersji i lepszym rozwiązaniem stałoby się po prostu powiązanie postępu zadań z graczami. Twórcy z Keen Games obiecali już poprawki, ale na razie nie wiemy, kiedy zostaną one wprowadzone do gry.