Bycie artystą jest trudne, a co dopiero kierowanie całym zespołem! Jedna spójna myśl artystyczna spina całą stylistykę gry i nadaje jej magicznego charakteru. Czarodzieje 2d i 3d (nie można również zapomnieć o magach kodu. Tutaj to lecą niezłe zaklęcia). kreują wspólny świat wizualny w grze, by móc później zaprosić do niego swoich odbiorców. Tak, jak Dagmara Darsicka zaprosiła nas do swojego świata w tym odcinku GURUnolotnych.
Dagmara Darsicka w dziesiątym odcinku podcastu GURUnolotni o pracy Art Directora w branży gier
Artysta i nerd. Pracuje w branży gier już parę dobrych lat. Podejmowała się różnych ról w projektach storyboardowych, animacyjnych, ilustracyjnych, a obecne prowadzi wizję gry jako dyrektor artystyczny w Yggdrasil Gaming. Po pracy maluje i rysuje w technikach tradycyjnych, ponieważ sztuka niejedno ma imię, a warsztat warto rozwijać na wiele sposobów. Bardzo ceni sobie dobry life work balance jako wartość, która pozwala utrzymać kreatywność i zapobiega wypaleniu zawodowemu, dlatego poświęca się takim hobby jak: rower mtb, łucznictwo tradycyjne, bush crafting. Prowadzi rysunkowego bloga porvchawki, a jej smaczniusie prace można znaleźć na ArtStation.
Tematyka odcinka
W najnowszym wydaniu GURUnolotnych poznamy tajniki słynnej sztuki bycia Art Direm w gamedevie. Jak to i z czym się je albo nawet (aż) rysuje! Razem z Dagmarą i Karolem zabierzemy was w podróż w meandry artystycznego gamedevowego świata.
Rozkład jazdy
- Wprowadzenie. O naszym gościu, czyli kim jest Dagmara Darsicka
- (02:39) Słodkie zwierzaczki, malowanie trupów i mentorship z Anthonym Jones’em
- (04:52) Moment rozpoczęcia przygody z gamedevem
- (06:35) Nazewnictwo i podział artystów ze względu na specjalizację w gamedevie
- (07:38) Na czym polega praca Art Directora
- (10:24) Gry slotowe i co sprawia, że są tak miłe dla oka i przyciągające graczy
- (12:00) UX i UI w grach slotowych
- (16:05) Rozwiązywanie problemów w grze
- (18:09) Koncepty do gry i konsultacje pomysłów
- (20:59) Trudności i wyzwania w pracy Art Directora
- (23:58) Odrzucone pomysły, jak to jest z artami?
- (27:00) Stylistyka gier slotowych
- (31:35) Gry i outsourcing
- (36:09) W jakie gry gra nasza gościni
- (38:39) Rozwój grafiki w grach komputerowych
- (42:53) Podcast bez Cyberpunka podcastem straconym
- (47:00) Historie w grach – Hellblade: Senua’s Sacrifice
- (50:38) Pocztówka z Francji
- (53:05) Mentorship i Anthony Jones part 2
- (1:02:22) Ewolucja od concept artista na lvl Art Directora
Dziesiąty odcinek podcastu GURUnolotni jest już dostępny na Spotify. Jak zawsze zapraszamy do słuchania i komentowania. Jakiekolwiek uwagi, pytania możecie wysyłać na nasz adres e-mail gurunolotni(at)gamesguru.pl. Odpowiadamy na każdą wiadomość. Nawet na te, które zgubiły swoją drogę do skrzynki pocztowej!
GURUnolotni ? Co to, gdzie to…?
Podcast GURUnolotni to audycja o grach, technologii i popkulturze, realizowana przez redakcję portalu GAMESGURU. Rozmowy prowadzą niezastąpieni szermierzy słowa uzbrojeni w cięte riposty, dociekliwi niczym zagubiona mucha usiłująca wydostać się z wnętrza samochodu – Gabriela Zubek oraz Karol Leszczyński, którzy w trakcie wywiadów wypytują swoich gości o kluczowe dla losów galaktyki kwestie.