W krótkiej prezentacji od NVIDIA zapowiedziany został nowy tryb graficzny do Cyberpunka 2077, który już wkrótce trafi do gry. Mowa tu o path-tracingu, znanego także jako full ray-tracing, zapewniającym fotorealistyczny obraz dzięki idealnemu odwzorowaniu światła. Technologia jest obecnie często stosowana także w produkcjach telewizyjnych i kinowych, np. w filmach animowanych Pixara.
Tryb nazwany Ray Tracing: Overdrive Mode będzie dostępny w grze już od 11 kwietnia.
Nadchodzą nowe standardy graficzne
Wraz z materiałem przedstawiającym nowe możliwości graficzne pojawił się także post na blogu NVIDIA, w którym można przeczytać więcej o nadchodzących zmianach – nie tylko w Cyberpunku 2077 od CD Projekt Red.
Pełen ray tracing w tytule ma sprawić, że wszystkie źródła światła będą rzucać zgodne z rzeczywistą fizyką miękkie cienie, a także zapewnić wielokrotne odbicia naturalnego światła, co przełoży się na „bardziej realistyczne oświetlenie pośrednie i okluzję”.
To nie tylko zapewni graczom lepsze wrażenia wizualne, ale także może zrewolucjonizować cały proces tworzenia gier.
Paweł Kozłowski, starszy inżynier ds. rozwoju technologii w NVIDIA
Specyfikacja techniczna potrzebna do skorzystania z Overdrive Mode nie została jeszcze podana, ale ze względu na zaawansowanie technologiczne path-tracingu wymagania mogą być wygórowane.