W sukces Baldur’s Gate 3 nie można wątpić. W pierwsze godziny po premierze w najnowszą produkcję Larian Studios grało jednocześnie ponad 400 tysięcy osób. W miniony weekend wynik jeszcze się poprawił i gra wskoczyła na 10 miejsce listy w równoczesnej rozgrywce, osiągając 646 tysięcy użytkowników.
Kilka godzin temu pojawiła się aktualizacja tych wyników, wedle której Baldur’s Gate 3 wskoczyło na dziewiąte miejsce, prześcigając Goose Goose Duck (szczyt na poziomie 702 000 jednoczesnych graczy), zbierając przed komputerami 814 tysięcy użytkowników. Obecnie gra od Larian Studios niebezpiecznie zbliża się do Hogwarts Legacy, które równocześnie zebrało maksymalnie 879 000 osób.
Pomimo sukcesu Baldur’s Gate 3 Larian Studio chce odpocząć od „dużych” gier
Dokładnie tak. W ostatnim wywiadzie, którego twórcy udzielali dla agencji Bloomberg, możemy przeczytać, że dyrektor studia, Swen Vincke, wolałby się teraz skupić na mniejszych projektach. Co ciekawe, zasugerował także, że ekipa może być już gotowa, by pracować nad kilkoma tytułami jednocześnie.
Niestety oznacza to, że takie tytuły jak Divinity: Fallen Heroes, czyli turowa gra taktyczna ogłoszona (i później zawieszona) w 2019 roku, raczej nie trafią w ręce graczy. Projekt miał być efektem współpracy Studia Larian i Expeditions Logic Artists, ale Baldur’s Gate 3 był priorytetem, więc tworzenie Fallen Heroes zostało zawieszone, jak się okazuje – permanentnie.
We wspomnianym wywiadzie jest jeszcze jedna istotna wiadomość. W dobie powszechnych przejęć w branży gier Larian Studios ma pozostać niezależne. Według niektórych wewnętrznych dokumentów, w trakcie batalii Microsotu i FTC, Xbox miał łakomie spoglądać w stronę twórców Baldur’s Gate 3, ale Vincke krótko skwitował te ambicje:
To zawsze jest wielka pochwała. Starzeję się, ale na pewno jeszcze nie skończyłem. Siłą tej firmy jest to, że bardzo angażuję się w rozgrywkę, a także podejmuję ostateczne decyzje. Możemy działać w służbie gier, które tworzymy.
Swen Vincke
Niezależnie od kolejnych planów Larian Studios, cała branża na pewno skupi się na kolejnych krokach studia, głównie dzięki wielkiemu sukcesowi Baldur’s Gate 3.