Wraz z wersją iOS 14.5 na urządzenia Apple trafiła opcja blokowania śledzenia przez aplikacje. Wydawcy w przypadku udzielenia zgody mogą zbierać dane, które pomogą im lepiej dobierać reklamy czy treści wyświetlane na platformie. Apple tłumaczy swoją decyzję tym, że to użytkownik powinien w pełni decydować o tym, kto i do jakich informacji o nim ma dostęp, co potwierdził Tim Cook, dyrektor generalny firmy, na swoim Twitterze.
Facebook zakłada miliardowe straty z powodu decyzji Apple
Facebook od początku był przeciwnikiem takowego rozwiązania, zapowiadał ogromne straty dla wielu korporacji, które mogą doprowadzić wręcz do załamania rynku, ponieważ iOS stanowi jego dużą część.
Meta – czyli spółka matka Facebooka – zgłosiła w środę, jakoby zmiany wprowadzone przez Apple miały w przyszłości wygenerować aż 10 miliardów dolarów strat dla firmy Marka Zuckerberga. Po ogłoszeniu możliwych ubytków w budżecie akcje spółki Meta spadły o 23%. W efekcie faktyczne straty firmy wyniosły ponad 230 miliardów dolarów.