Alan Wake 2 jest świetnie zoptymalizowany na konsolach według dyrektora ds. komunikacji z Remedy Entertainment. Thomas Puha podkreśla, że zespół wykonał niesamowitą pracę, by połączyć dobrą wydajność oraz genialnie wyglądającą oprawę wizualną.
Wiemy jednak, że w Alan Wake 2 zabraknie trybu wydajności dla konsol Xbox Series S. Podzespoły tego sprzętu po prostu nie poradzą sobie z oprawą tytułu. Dyrektor ds. komunikacji faworyzuje wersję konsolową gry. Napisał jednak również, że na PC tytuł będzie „tak dobry jak to tylko możliwe”.
Alan Wake 2 ma wyglądać lepiej niż materiał z majowego State of Play
Niestety nie otrzymaliśmy tym razem żadnych nowych materiałów wideo z gry. Wiemy jednak, że Alan Wake 2 będzie finalnie wyglądał lepiej niż na filmie opublikowanym podczas majowego State of Play. Puha podkreślił, że poprawiono wydajność i oprawę wizualną.
Remedy pisze, że dodano więcej szczegółów, poprawiono osiągi, gradację kolorów i kilka innych rzeczy. Powyższe wideo pochodzi z fazy rozwoju Alana Wake’a 2.
Gra pojawi się 27 października na Xbox Series X/S, PlayStation 5 i PC. Wygląda na to, że możemy oczekiwać satysfakcjonującej optymalizacji. Wersja PC oraz Series S będą najpewniej najgorsze pod tym względem. Remedy faworyzuje szczególnie PS5 i Series X.