Zbliża się sezon okołohalloweenowych premier, a wraz z nim debiut psychologicznego survival horroru Alan Wake 2 od Remedy Entertainment. W ramach przygotowań do rynkowego debiutu gry zaplanowanego (po małym opóźnieniu) na piątek 27 października twórcy podają coraz więcej informacji dotyczących kwestii technicznych.
Niedawno Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji w Remedy, potwierdził, że Alan Wake 2 otrzyma tryb wydajności na PlayStation 5 i Xbox Series X, który pozwala cieszyć się rozgrywką w 60 klatkach na sekundę. Produkcja od początku była jednak tworzona „jako doświadczenie w 30 FPS-ach, skupiające się na oprawie wizualnej i atmosferze”.
Ponieważ jednak informacja nie uwzględniła konsoli Xbox Series S, twórcy zostali poproszeni o sprecyzowanie. Redakcja Game Informer przekazała później, że Alan Wake 2 na Xbox Series S nie dostanie trybu wydajności. Ograniczenia techniczne sprawiły, że użytkownicy konsoli będą musieli zadowolić się rozgrywką w 30 FPS-ach, czyli w oryginalnym założeniu deweloperów.